کار عجیب رمال هرمزگانی برای کلاهبرداری از زوج جوان / چال کردن دو میلیارد ریال
فرد رمال پس از گذشت چند روز، موفق شده بود اعتماد وی و همسرش را جلب و از آنها کلاهبرداری کند. او با ترفند ماهرانهای از آنها خواست که 2 میلیارد ریال را درون یک چالهای دفن کنند تا مدتی بعد مشکلاتشان حل خواهد شد. زوج سادهلوح که فکر نمیکردند در دام یک شیاد افتادند و به تصور اینکه مشکلاتشان برطرف میشود مبلغ پول موردنظر را فراهم و درون زمین دفن کردند.آنها سپس آدرس محل را به فرد رمال پیامک کردند.
مراجعه به پلیس فتا
ساعات و روزها گذشت اما رمال پاسخگو هیچیک از تماس و پیامهای این زوج نبود.آنها به محلی که پولهایشان را چال کردند رفتند اما اثری از پولها نبود. مالباختگان که جز شماره تلفن و آدرس صفحه مجازی از این فرد، آدرس دیگری نداشتند پی بردند مال شان به همین سادگی از دست دادند و در تله یک کلاهبردار افتادند به همین منظور به پلیس فتا مراجعه و شکایتی تنظیم کردند. فرمانده انتظامی استان هرمزگان در این خصوص گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری مبلغ 2میلیارد ریال از وی با ترفند رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام ، موضوع بهصورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.سردار جعفری افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی مشخص شد، وی مدتی پیش با یک صفحه اینستاگرامی آشنا شده که مدیر آن خود را دارای علوم غریبه و مطالعات ماوراء معرفی و با دادن وعدههای پوچ و جلب اعتماد شاکی و همسرش از آنها خواسته مبلغ 2میلیارد ریال را در دل زمین چال کنند و محل دفن را برایش بفرستند تا مشکلاتشان پایان یابد.
اعتراف به کلاهبرداری
این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اینکه مأموران پلیس فتا استان با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی،با هماهنگی مقام قضائی متهم را شناسایی و دستگیر کردند، افزود: در بازجوییهای اولیه، متهم به جرم ارتکابی اعتراف و بیان داشت با ایجاد صفحه اینستاگرامی با عنوان فالگیری ورمالی پس از جلب اعتماد مردم با دریافت مبالغی از آنها کلاهبرداری کرده است.این مقام ارشد انتظامی استان اذعان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهم دو دستگاه موتورسیکلت سرقتی، یک قبضه اسلحه شکاری، دو دستگاه تلفن همراه و چند نگین قرمزرنگ متعلق به شاکی نیز کشف و توقیف شد.
هشدار پلیس
سردار غلامرضا جعفری اظهار داشت: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکلهای مختلف در شبکههای اجتماعی رواج میدهند و از سادگی و زودباوری طعمههای خود نهایت بهره را میبرند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغواکننده و دروغین که از طریق فضای مجازی بهخصوص شبکههای اجتماعی منتشر میشود، اعتماد نکنند و بههیچوجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.